6/28/2009

Kisah ujung minggu: keriangan vs masalah opis

ujung minggu yang penuh aktiviti keriangan dan masalah kerja.

aku dh beli siap2 tiket transfomer untuk tengok pada ari sabtu dan ahad. dua kali tuh..sanggup walk in ke e@curve pada rabu after opis hour. seb baik xpayah beratur dan dapat tiket. port pun cantek. hehehe.

lepas kija ari jumaat, aku ngn member ke KLCC konon2 nak cari baju melayu kat expo barangan m'sia. dah ler parking rm7/entry, barang ntah apa2 ntah. last2 xda beli apa2 dan terus ke restoran kapal kampung baru utk makan malam.

tetiba hp berbunyik dan org end-user hepa kal. die minta aku bagi personal mailing-list pengetua KK yang aku create dalam emel aku. aku cakap, aku kat klcc dan xboleh nak bagi sekarang. aku blk umah nanti aku check dan bgtau.. senang2 dia sound aku cakap nak tak nak aku kena bagi sekarang juga. dalam ati aku dah menyumpah... sapa dia nk ambil simply guna mailing list aku. %^$@#!^. aku nk bg ke idak, bila aku nk bagi, aku punya pasal la. ko keja kat hepa, xkan ko xda mailing-list pengetua KK sendiri. sengal betoi! bikin panassss je. tapi aku bagi juga, ntah betoi ntah tidak....

pepagi sabtu jam 9 lebih hp aku menjerit kejut aku tidor. ada orang kal dan nom hp xkenal, angkat2 rupa2nya end-user skr kal. dia cakap, dia ada janji dengan ofismate aku untuk siapkan satu report untuk guna ari sabtu, tapi bila kal opis xda orang angkat. so aku dengan senang ati cakap, nanti aku kal dia. dia cakap lagi, sistem tak boleh masuk dan dengan suara tak bersalah die kata "adiel tolong tengok ye".

musibatullah betoi!...dah la ko kal personal num aku, weekend lak tu, pepagi aku tengah tido lak tu...ko boleh cakap macam tu. ko sapa?! kalu ko nak OT, ko OT la sorang2 jangan nk libatkan aku lak...ko ingat aku ni balaci ko ke hapa?. lain la ko dah minta kebenaran boss aku untuk benarkan aku kerja ari sabtu. aku kal ofismate dan dia cakap dia otw. sepatutnya ofismate tak perlu datang pun. sempat juga aku update status aku kat fb pasal bende ni. ekekek

aku sambung tido dan bangun balik jam 1tgh hari...hehehehe..semalam balik lewat & ada lak end-user kal...memang terganggu tido aku...dalam aku dok siap2 nak pegi tgk transfomer, tel aku bebunyik lagi dan end-user skr yang sama kal aku...aku dengan dengan senang ati tak angkat...biarkan...2-3 kali dia kal. my personal num, my weekend, so i have right to not pick-up.

dalam aku enak2 tgk transfomer jam 5:46 petang, sorang pegetua KK kal aku...2-3 kali juga...aku tak angkat juga just mesej dia bagitau die yang xboleh pick-up. biarkan... lepas tgk wayang kami lepak2 kat waroeng penyek dan shopping baju @padini. then lepak2 @starbucks sampai jam 12:30 pagi..wakakaka...kami ke jalan p. ramlee a.k.a. jalan neraka tgk manusia berwajah setan berkeliarkan..lepas jamu mata baru balik...3pagi baru smpi umah....ekekeke

ahad aku bermula dengan moody juga. aku buka fb dan tgk ofismate aku komen kat status aku rupanya semalam dia pegi opis sia-sia je. end-user skr dengan rasa xbersalah bagitau report tu tak nk guna ari sabtu...nak guna ari isnin...so isnin pun sempat tengok...aku dh bengang kat end-user sekor ini...dan rupa2nya dia kal sebab nk minta betolkan satu report yang dah siap ari jumaat...tapi die tak test ari jumaat, ari sabtu petang baru ni semak.

dia kal hp ofismate aku paksa2 suh ofismate aku datang opis untuk siapkan juga...dia bagi alasan nk guna ari ahad. ofimate aku terpaksa datang ari ahad. apasal la ko tak test ari jumaat lepas...ofismate aku pun ade kal dia ari sabtu suruh test, tapi tel tak berangkat. rupa2nya pergi makan...&#^%$@. setahu aku dia xda num hp opismate aku dan aku memang pesan opismate aku jgn bg num hp. tp daripda kawan aku kat sana, rupa2nya end-user sekor ni guna nama aku bgtau kawan aku yang dia dpt num ofismate aku daripada aku. ni memang ci****!

lepas makan2 dan lepak2 kat umah mber aku, aku bertolak ke e@curve untuk tengok transfomer for 2nd time jam 4:45 petang...wakaka. lepas layan movie, kami wat kija gila main tembak2 & game basketbal kat kedai game sebelah cathay. kitaorang datang ber-4 dan tunggu2 2orang lg xkuar2 dari surau. kal2 rupa2nya dah blk dan dah sampai rumah pun. siot betol...nak balik sound ler, kami 2orang dh jadi org bodo tunggu kat depan cathay ni .lepas tu aku ngn member aku lepak2 makan malam @gulam kota dam. makan byk2...wakaka...dh mcm 6 orang makan. mber dari sibu kal bgtau dia dapat hadiah luck-draw home-theare...what da lucky day utk dia..wakaka..tumpang seronok sekali.

No comments: